first week at South Africa

2 maart 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Deze week is een week gebleken met vele avonturen.

Een reis naar Afrika waar afscheid werd genomen van vrienden, familie en collega's.

Ik ging voor het eerst met het vliegtuig en mijn ontgroening begon vanaf Schiphol naar Londen. Dit was wel afzien. Als een kleine bange jongen werd ik gerustgesteld met de gedachte ; het komt goed,het komt goed,het komt goed.

De tweede vlucht was een langere vlucht van maar liefst twaalf uur in een veel grotere vliegtuig. Hier werden wij voorzien van een "heerlijke" maaltijd en een warm deken.

DSCN4427DSCN4482

Bij aankomst mocht iedereen doorlopen, BEHALVE je raad het al de groepje waarin Guiliano voorop liep. Een kleine machtsvertoning van de mensen daar achter de balie lieten ons even onnodige documenten opzoeken om een stempel te krijgen. Dit hield ons niet tegen.

De Guiliano die zichzelf kenmerkt met een motor dat nooit op houdt, kan ik zeggen dat ik de afgelopen dagen even lekker weinig heb mogen doen.

Op de dezelfde dag werden onze mooie oldtimers opgehaald om voor de komende vier maanden in rond te touren in het als ik het zeg chaotische Afrikaanse wegverkeer. Guiliano is Guiliano niet als hij hier de grenzen niet van opzoekt;). Je moet zo maar denken, ik weet nu in deze korte periode al hoe snel deze auto kan remmen, gas geven en hoe scherp je een bocht wel en NIET kan nemen, hehe.

DSCN4575

Er zijn mooie foto's toegevoegd van een tripje naar het strand; Blouwbergstrand. Hier was er mooi ruimte om even te zonnen en genieten van het uitzicht op de tafelberg.

DSCN4597

DSCN4546

En natuurlijk zou je denken; Guiliano het is toch niet alleen genieten van de zon? Dit klopt, we zijn op donderdag nog naar DCH ( Durbin Childrens Home) geweest om kennis te maken met alleen nog maar de regels, protocollen en andere belangrijke en minder leuke dingen van het werk. Volgende week mogen we beginnen met het begeleiden en ondersteunen van de kinderen en ik kan alleen maar zeggen dat van wat ik nu al gezien heb wij als Nederlanders een enorm verschil kunnen maken.

1. Celine:
    Maak een verschil! Hihi veel plezier neef!! Leuk om van je te horen 😊❤️
  2. Mark:
    2 maart 2018
    Leuk guiliano, op dat strand heb ik een maand geleden gekitesurft! Veel plezier
  3. John:
    Mooi verslag guilliano
    Je ben nu echt uit je comfordzone gestapt
    Ik wens je een mooie en leerzame tijd daar
    Groetjes ome john
  4. Giovanni Petri:
    2 maart 2018
    echt super broertje one man can make a diffrenice be that man
  5. Willeke van alphen:
    Succes dáár jongen!
  6. Sabrina:
    3 maart 2018
    Leuk zo het verslag te lezen en mooie foto's
    Veel plezier nog
    🙋🤗
  7. Elly Verhagen:
    3 maart 2018
    Hé lieverd....blij wat van je te horen....hoe vond je het vliegen, nog last gehad van je oren of viel het allemaal mee....
    Hoe warm is het daar? Toen ik vanmorgen vroeg Gabber uitliet scheen hier het zonnetje en was het -8 graden met een gevoelstemperatuur van -18 graden, brr......qua temperatuur ben je een beetje een bofferd......
    Verslag is leuk en ik ben er van overtuigd dat jullie een verschil daar gaan maken......maar doe het op zo'n manier dat ze daarmee verder kunnen
    dikke kus en knuffel
  8. Tante Jolanda [email protected]:
    3 maart 2018
    Hoi Guiliano, heel leuk om wat van je te horen uit 🌍 Afrika. Heel veel succes en plezier daar in 🌍 AFRIKA lieve groetjes van tante Jolanda.